torsdag 20 mars 2014

TRAILER-TORSDAG

De som känner mig vet att jag rätt irrationellt och oförklarligt älskar Spindelmannen. Han finns på min dator, på min ryggsäck, på mitt glasögonfodral... Han är överallt. Jag vet inte varför, han är bara bäst! (alltså Batman är coolast, men Spidey är... min.)

Jag tycker att de tidigare filmerna med Tobey Maguire är allt från okej till horribla (emo-spidey = worst.ever.) medan jag mer än gärna försvarar den senaste "rebooten", med Andrew Garfield och Emma Stone (och försvarat har jag, otaliga gånger). Visst har den problem, många! Särskilt boven aka ödlan aka Lizard. Såå tråkig. Men kemin mellan Garfield och Stone är superb och Garfield är tusen gånger bättre som Peter Parker än Cry-Baby Maguire någonsin var.

Nu är det dags för andra delen, The Amazing Spider-Man 2 (innovativ titel). Igen känns Garfield och Stone som ett vinnande koncept, den verkar ha humor och jag diggar Spideys networkings. Men. Än en gång. Dom här bovarna. Varför ska de alltid vara så tråkiga, träiga och fuuula? Electro. En självlysande Jamie Foxx-blob. Jahap. Kan vi inte få en spin-off som bara handlar om Gwen Stacy istället?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar